ProRail gaat reizigers van tevoren informeren

UTRECHT - Spoorbeheerder ProRail gaat reizigers via een campagne, zoals Rijkswaterstaat dat op de weg doet, van tevoren informeren over spoorwerkzaamheden. De bedoeling is dat reizigers daardoor beter voorbereid op pad kunnen gaan.
Dat maakte ProRail maandag bekend. Na de problemen met het winterweer beloofde ProRail al beterschap. Ook opent de organisatie een klantenpanel, waar vervoerders hun ei kwijt kunnen. De punctualiteit op het spoor kwam over het eerste halfjaar van dit jaar uit op 94,7 procent, hoger dan de 93,8 procent van de eerste 6 maanden van 2010. Er reden iets meer treinen, dat is vooral een gevolg van meer treinen op de HSL-Zuid. ProRail stelt goed voorbereid te zijn op de seizoenen. “Maar we hebben de natuur niet onder controle. Bij extreem weer kan ook het spoor hinder …
Dit is 47% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?