Prijzenslag levert Albert Heijn niets op

Prijzenslag levert Albert Heijn niets op. |beeld Novum Gratis Nieuws
Prijzenslag levert Albert Heijn niets op. |beeld Novum

Het verlagen van de prijs van ruim duizend artikelen heeft Albert Heijn nauwelijks nieuwe klanten opgeleverd. Van alle Nederlandse huishoudens doet ongeveer 45 procent zijn boodschappen bij de Zaanse supermarktketen. Dat is ongeveer evenveel als een jaar geleden, zo meldt marktonderzoeker GfK vrijdag aan de NOS.

Na het prijzenoffensief van Albert Heijn volgden andere supermarktketens namelijk vrij snel met het verlagen van prijzen, zo meldt onderzoeker Joop Holla. Daardoor heeft Albert Heijn nauwelijks voordeel gehad van de kortingsactie. Het marktaandeel van Lidl is daarentegen toegenomen, van 23 procent vorig jaar naar 25 procent nu. Albert Heijn ontketende de prijzenslag juist om de opmars van Lidl af te remmen. De Zaanse grootgrutter ziet steeds meer klanten weglopen naar Lidl, waar de prijzen van producten lager liggen. Maar door de Duitse winkelketen als mikpunt te noemen, heeft Albert He …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?