PostNL bezorgt post stipter

PostNL heeft vorig jaar 96,1 procent van de brieven van consumenten goed bezorgd. Dat is een aanzienlijk hoger cijfer dan in 2010, toen de postbezorging een kwaliteitscijfer van 92,9 procent scoorde. Dat jaar had het postbedrijf wel te kampen met vakbondsacties gericht tegen reorganisaties. Dat meldt het postbedrijf dinsdag op basis van cijfers van Intomart GFK.

Intomart keek onder meer of de post op tijd in de brievenbussen belandde. De post uit de straatbrievenbussen van PostNL moet de eerste werkdag na de aanbieding worden bezorgd. Naast de snelheid van de bezorging werd ook onderzocht ook of de post onbeschadigd en op het juiste adres aankwam. De wettelijke kwaliteitsnorm is 95 procent. De resultaten van het onderzoek van Intomart hebben alleen betrekking op de particuliere en frankeermachinepost, zon veertien procent van de post die PostNL verwerkt. Het kwaliteitcijfer voor de zakelijke post bedroeg vorig jaar 97 procent. De resultaten …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?