PKN onbekend bij moderne burger

PKN onbekend bij moderne burger |beeld ANP Gratis Nieuws
PKN onbekend bij moderne burger |beeld ANP
UTRECHT - De Protestantse Kerk in Nederland (PKN) moet zich beter presenteren onder de Nederlandse bevolking. Driekwart van de Nederlanders voelt zich niet aangesproken tot de kerk met 2,1 miljoen leden en weet niet wat de afkorting PKN betekent.
Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van de PKN zelf, schrijft Trouw vrijdag. De kerk verliest per jaar 2,6 procent van haar leden. Motivaction deed onderzoek naar de PKN-achterban en verdeelde de Nederlandse samenleving in acht milieus. De PKN bereikt alleen de ‘traditionele burgerij’, die 16 procent van de bevolking uitmaakt, en de ‘postmaterialisten’, 10 procent van de bevolking. De andere milieus, zoals de moderne burgerij, voelen zich niet aangesproken tot de boodschap van het evangelie, zegt PKN-woordvoerder Jan-Gerd Heetderks. De PKN gaat zich bez …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?