Oplage Metro omhoog, Spits omlaag

Gratis krant Metro heeft de oplage in het derde kwartaal verhoogd. Concurrent Spits liet de oplage juist dalen. Dat blijkt donderdag uit cijfers van oplage-instituut HOI. De oplage van Metro kwam vier procent hoger uit op 366 duizend. Spits drukte in het derde kwartaal gemiddeld 288 duizend kranten, een daling van krap een procent.

De kranten lijken hiermee uiteindelijk niet veel te profiteren van het verdwijnen van concurrent De Pers afgelopen voorjaar. In het tweede kwartaal steeg de oplage van beide kranten nog wel, mede door de stop van De Pers. Metro Nederland werd in de loop van het derde kwartaal overgenomen door de eigenaar van Spits, de Telegraaf Media Groep (TMG). TMG wil Metro serieuzer maken, en Spits jeugdiger. Hiermee wil de nieuwe eigenaar van Metro de adverteerders beter bedienen. Het aantal lezers van de gratis kranten is overigens veel hoger, bijvoorbeeld doordat kranten in de trein worden ach …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?