Opkomende markten goed voor Nestlé

Opkomende markten goed voor Nestlé. |beeld Novum Gratis Nieuws
Opkomende markten goed voor Nestlé. |beeld Novum

Het Zwitserse voedingsmiddelenbedrijf Nestlé heeft in het eerste kwartaal geprofiteerd van de groei in opkomende markten en van hogere winkelprijzen. Het bedrijf meldde vrijdag dat de omzet met 5,6 procent op jaarbasis is gestegen naar 21,39 miljard Zwitserse franken (17,8 miljard euro).

De maker van onder meer Nescafé, Kitkat en Nesquick meldde verder dat de verkopen in de ontwikkelde landen worden gedrukt door het lage consumentenvertrouwen door de economische crisis in de Verenigde Staten en Europa. In deze gebieden stegen de verkopen met 3,1 procent, terwijl dat in opkomende landen dertien procent was.

De resultaten zijn grotendeels in lijn met wat analisten hadden gedacht. Het bedrijf maakte geen winstcijfers bekend.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?