Opbrengst kinderpostzegels gegroeid ondanks crisis

Opbrengst kinderpostzegels gegroeid ondanks crisis. |beeld Novum Gratis Nieuws
Opbrengst kinderpostzegels gegroeid ondanks crisis. |beeld Novum

De opbrengst van de kinderpostzegelactie is de afgelopen jaren ondanks de economische crisis gestegen. Bij vele andere goede doelen bleven de inkomsten stabiel of namen af. Volgens bijzonder hoogleraar prosociaal gedrag René Bekkers helpt het dat het aantal kinderen dat zegels wil blijven verkopen stabiel blijft, terwijl volwassenen steeds minder te porren zijn om te collecteren.

Veel goede doelen hebben het moeilijk om collectanten te vinden, licht Bekkers toe. Het bel-me-nietregister zorgt er bijvoorbeeld voor dat er minder goed telefonisch geworven kan worden. Voor kinderpostzegels zijn de jeugdige collectanten elk jaar even enthousiast. Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat kinderen leuk zijn om aan de deur te hebben, verklaart Bekkers verder. Daar geef je makkelijker aan. Uit onderzoek blijkt dat er in het algemeen juist allergischer wordt gereageerd op collectanten. Mensen willen steeds minder gestoord worden bij hun privébezigheden. Dit jaar gaan er ne …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?