Ook Mohammed krijgt zijn glossy

In de kiosken ligt binnenkort een nieuwe glossy: de Mohammed. Het tijdschrift gaat over de islamitische profeet. Die heeft in het Westen 'z'n reputatie niet mee' door 'aanhoudende misvattingen en minimale kennis', aldus de Moslimkrant dinsdag. De krant maakt de glossy.

Van het tijdschrift moeten minstens vijftienduizend exemplaren worden gedrukt. Hoofdredacteur Brahim Bourzik hoopt dat het tijdschrift in kiosken, bij Marokkaanse en Turkse winkeliers en bij moskeeën komt te liggen. Het moet 5 tot 6 euro kosten. Het magazine telt 63 paginas en is volledig in kleur. In juni, een week voor het begin van de ramadan, moet het gepubliceerd worden. Er staan verhalen in over het leven van Mohammed en over de hedendaagse wereld, maar ook recepten voor een heerlijke maaltijd, uit het leven van de Profeet gegrepen. Het tijdschrift moet sexy zijn. Ongepast is dat …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?