Ondanks meer klanten minder winst T-Mobile

T-Mobile Nederland heeft zijn winst in het afgelopen kwartaal zien dalen terwijl het duizenden klanten heeft binnengehaald. De operationele winst daalde met 18,9 procent naar 116 miljoen euro door de toenemende concurrentie. T-Mobile moet investeren om klanten te trekken en bestaande klanten te behouden. Dat maakte het donderdag bekend.

In de periode van juli tot en met september heeft T-Mobile Nederland 57 duizend nieuwe postpaidklanten geworven. De omzet bleef met 412 miljoen euro echter nagenoeg gelijk ten opzichte van vorig jaar. Nieuwe abonnementsvormen waarbij klanten zelf hun datalimiet en belminuten bepalen, zijn volgens het telecombedrijf populair. Een van de investeringen van T-Mobile Nederland betreffen het 4G-netwerk. De telefoonaanbieder lanceert dit snelle netwerk op 18 november, waardoor honderdduizend klanten sneller mobiel internet krijgen. Het netwerk zal eerst beschikbaar zijn in Amsterdam en omgevin …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?