Omzetgroei LBi versneld

LBi International heeft in het vierde kwartaal de omzetgroei zien versnellen, dankzij sterke belangstelling voor sociale media en de trend om opdrachten samen te voegen. Het online-marketingbedrijf boekte over geheel 2011 een nettowinst van 18,1 miljoen euro bij een omzetgroei van twaalf procent tot 196,6 miljoen euro.

In het voorgaande jaar werd nog een nettoverlies behaald van 6,5 miljoen euro. In het vierde kwartaal steeg de netto-omzet met achttien procent op jaarbasis tot 53,7 miljoen euro. De EBITDA steeg met zestien procent tot 8,7 miljoen euro. De autonome omzet steeg met dertien procent in het vierde kwartaal.

Het bedrijf verwacht dat de dubbelcijferige groei van de autonome omzet en het EBITDA-bedrijfsresultaat in 2012 aanhoudt, maar voorziet geen significante margegroei op korte termijn.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?