Omzetdaling voor Tomtom door krimp

Tomtom heeft in het eerste kwartaal een omzet geboekt van 202 miljoen euro, een daling van dertien procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Oorzaak voor het lagere resultaat is onder meer de krimpende markt voor losse navigatiekastjes in zowel Europa als de Verenigde Staten.

Dat blijkt dinsdag uit de kwartaalcijfers van Tomtom. De producent van navigatieapparatuur verloor vooral omzet in de consumentendivisie en de divisie die inbouwapparatuur produceert voor autofabrikanten. Het verlies werd deels gecompenseerd door een 21 procent hogere omzet uit diensten voor bedrijven. Het verlies van Tomtom steeg van anderhalf miljoen euro in 2012 naar 2,3 miljoen in de eerste drie maanden van dit jaar. Topman Harold Goddijn zegt in een toelichting op de cijfers dat de resultaten in lijn zijn met de verwachtingen. Voor heel dit jaar verwacht Tomtom een omzet van 900 …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?