Omzet CSM krijgt tik

De omzet van CSM is in het eerste kwartaal met 5,6 procent gedaald tot 180,5 miljoen euro. De daling werd onder meer veroorzaakt door wisselkoerseffecten. Ook het faillissement van Hostess, een van de grootste klanten van CSM-tak Caravan Ingredients, droeg bij aan de omzetdaling. Dat meldt het bedrijf dinsdag.

CSM maakte eerder dit jaar bekend de bakkerijactiviteiten te hebben verkocht, die het grootste deel van de omzet vormden. Inclusief deze divisie kwam de omzet van CSM uit op 779,9 miljoen euro. CSM kreeg ruim een miljard euro voor de bakkerij en voor de merknaam CSM. Het bedrijf gaat verder onder een nieuwe naam en wil zich transformeren tot een bio-based producent van ingrediënten. Op 18 juni geeft het bedrijf meer informatie over de nieuwe strategie en doelstellingen. Het bedrijfsresultaat (EBITA) van de voortgezette activiteiten steeg licht van 14,4 miljoen euro naar 14,6 miljoen …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?