Omzet Boekenweek gestegen

Boekhandels hebben hun omzet afgelopen Boekenweek met 3,7 procent zien stijgen vergeleken met vorig jaar. De toename lijkt een voorlopig einde in te luiden van de dalende trend die sinds 2011 te zien was, waarbij Boekenweek jaar op jaar minder leek op te leveren. Dat meldt de stichting CPNB donderdag.

De CPNB, die de campagneweek organiseert, zoekt de verklaring voor de omzetstijging onder meer in de inkorting van de Boekenweek naar een echte week. Een andere reden voor het verkoopsucces is de populariteit van Kees van Kooten, die dit jaar het Boekenweekgeschenk De Verrekijker schreef. De Verrekijker verscheen in een oplage van 770 duizend exemplaren, die cadeau werden gedaan bij uitgave van 12,50 euro aan boeken. Het Boekenweekessay De Leeuw en zijn Hemd van Nelleke Noordervliet staat sinds het begin van de Boekenweek op de eerste plaats van de wekelijkse Bestseller 60. De Boeken …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?