NS wil minder meningen reiziger

NS wil minder meningen reiziger. |beeld Novum Gratis Nieuws
NS wil minder meningen reiziger. |beeld Novum

De NS wil de mening van reizigers minder zwaar laten meewegen bij het beoordelen van hun prestaties. Het spoorbedrijf wil zo de kans op een boete verkleinen. Dat meldt RTL Nieuws vrijdag.

De NS vindt dat reizigers te negatief zijn over prestaties waar het bedrijf zelf tevreden over is. De vervoerder wil daarom de zeven klantoordelen beperken tot een algemeen klantoordeel. Het gaat onder meer over de aanspreekbaarheid van personeel en hoe schoon en veilig treinen en stations zijn. Sinds 2008 rekent de overheid NS af op prestaties. Vorig jaar kreeg het bedrijf een boete opgelegd van 2,75 miljoen euro omdat de klantoordelen achterbleven bij de doelstellingen. Een jaar eerder kreeg de NS ook al een berisping vanwege een te negatief reizigersoordeel. Staatssecretaris van I …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?