NS-klant vindt trein te vaak te laat

Meer dan de helft van de reizigers van de Nederlandse Spoorwegen is nog altijd ontevreden over het op tijd rijden van de treinen. Dat blijkt maandag uit een klanttevredenheidsonderzoek over het eerste kwartaal van 2012. Het onderzoek is gehouden in opdracht van de NS, de overheid en consumentenorganisaties.

Van de NS-klanten geeft een minderheid van 49 procent een rapportcijfer 7 of hoger voor punctualiteit. Dit cijfer blijkt licht gestegen ten opzichte van begin vorig jaar. Toen was 44 procent van de deelnemers tevreden over het op tijd rijden. Het algemeen oordeel over de NS laat een vriendelijker beeld zien: 73 procent van de NS-klanten geeft een rapportcijfer 7 of hoger, een stijging van vier procentpunt ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. Ook over de informatie bij ontregelingen zijn reizigers meer tevreden geworden. Over de klantgerichtheid van het personeel zijn rei …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?