NRC onzorgvuldig over Friso

NRC Handelsblad had een omstreden artikel over de gezondheidstoestand van prins Friso nooit mogen plaatsen. De redactie is na het skiongeluk in februari onzorgvuldig te werk gegaan, concludeert oud-ombudsman van de Volkskrant Thom Meens in een onderzoek in opdracht van NRC. Het onderzoek is door Nieuwsuur online gezet en verschijnt woensdag in de NRC.

De krant schreef een dag na het ongeluk dat Friso geen schedelbasisfractuur had. Een dag later kwam daar bij dat op een MRI-scan geen bijzonderheden te zien zouden zijn. Toen later bleek dat Friso in een coma lag, gaf hoofdredacteur Peter Vandermeesch al aan te betreuren dat de krant heeft bijgedragen aan het beeld dat de medische gegevens over prins Friso geruststellend waren.

Vandermeersch biedt in de krant van woensdag zijn excuses aan voor de berichtgeving over Friso.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?