NOS biedt dubbele van concurrenten op Eredivisie

De NOS heeft twee keer zo veel geboden voor de rechten op de samenvattingen van de Eredivisie als de commerciële zenders. De NOS biedt tegen de twintig miljoen euro per jaar terwijl SBS en RTL circa de helft boden, schrijft NRC Handelsblad donderdag op basis van ingewijden.

Verschillende commerciële omroepen noemen het bod van RTL en SBS volgens de krant het maximum omdat met voetbal hooguit zeven tot tien miljoen euro aan reclamegeld zou zijn te verdienen. De zenders konden tot woensdag hun bod uitbrengen bij Eredivisie Media & Marketing (EMM), het bedrijf dat de voetbalrechten beheert. Omroepveteraan Fons van Westerloo zei maandag bij BNR Nieuwsradio al dat boven de marktwaarde wordt geboden. Deze geruchten waren dinsdag voor VVD-Kamerlid Ton Elias aanleiding Kamervragen te stellen. Hij wees erop dat er naast de rechten jaarlijks tot vijf miljoen eur …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?