Nieuwe prijzenoorlog supermarkten

Nieuwe prijzenoorlog supermarkten. |beeld ANP Gratis Nieuws
Nieuwe prijzenoorlog supermarkten. |beeld ANP
DEN HAAG - Onder supermarkten is een nieuwe prijzenoorlog te verwachten. De Nederlandse supers zien hun omzetten onder grote druk staan en zullen er alles aan doen hun marktaandeel vast te houden.
Dit voorspelt retail- en merkendeskundige Paul Moers van marketingbureau PM.SMS. Dit jaar zien de supermarkten hun omzet slechts 2,5 procent hoger uitkomen tot een hoogte van bijna 33 miljard euro. Daarmee maken ze alleen de inflatie nog goed, wat in feite betekent dat de omzet aan het stagneren is. Moers: “Dit is een volkomen nieuwe situatie voor supermarkten die vele jaren van voortdurende groei hebben gekend.”
Dit is 81% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?