Nieuwe concurrent voor Douwe Egberts

Douwe Egberts krijgt concurrentie in de Nederlandse schappen. Mondelez, het voormalige Kraft Foods, brengt een uitgebreide serie koffieproducten op de markt. Bonen, filtermaling, capsules en koffiepads zijn vanaf begin volgende week exclusief verkrijgbaar bij Albert Heijn. Dat maakte Mondelez vrijdag bekend.

De koffie wordt in de markt gezet onder de naam Velours Noir. Met de introductie van het merk in Nederland wil Mondelez het aandeel op de koffiemarkt vergroten. Mondelez is na Nescafé de grootste koffieproducent ter wereld. Nederland staat wereldwijd op de tweede plek in koffieconsumptie. Jaarlijks gaat er zon 739 miljoen euro om in de Nederlandse koffiemarkt.

Douwe Egberts moest tot nu toe vooral opboksen tegen de huismerken van supermarkten zelf. Met name Perla, het huismerk van Albert Heijn, zorgt voor geduchte concurrentie.

Dit is 64% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?