Nederlandse supermarkten zien omzet stijgen

Nederlandse supermarkten hebben vorig jaar 2,1 procent meer omgezet in vergelijking met 2011. Hoewel de koopkracht in Nederland nog steeds onder druk staat, steeg de supermarktomzet in 2012 naar 33,7 miljard euro. Dat maakte Bert Roeter, voorzitter van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), donderdag bekend.

Ook voor dit jaar verwacht de brancheorganisatie een omzetstijging van twee tot drie procent. Tegelijkertijd constateert het CBL in zijn jaarlijkse consumentenonderzoek dat supermarktklanten steeds sterker op de prijzen letten. Zo kiest bijna de helft van hen vaker voor producten van een huismerk en zoekt bijna zestig procent van de consumenten gericht naar aanbiedingen. Ondanks de recente incidenten met voedsel zegt ruim tachtig procent van de ondervraagden nog vertrouwen te hebben in de veiligheid van etenswaren. Wel is dat vertrouwen als gevolg van het recente paardenvleesschandaal b …
Dit is 57% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?