Nederlandse games vooral serieuze bedoening

Nederlandse games vooral serieuze bedoening. |beeld Novum Gratis Nieuws
Nederlandse games vooral serieuze bedoening. |beeld Novum

Het grote geld voor de Nederlandse game-industrie zit niet in de verkoop van spellen als entertainmentproduct, maar in het aanbieden van games als dienst of leermiddel. Over twee jaar zouden de zogeheten serious games goed zijn voor een omzet van 145 miljoen euro per jaar. Dat voorspelt Frank Visser van netwerkorganisatie Immovator.

Onder de noemer Growing Games is een initiatief gestart om leerzame spellen van Nederlandse bodem internationaal in de markt te zetten. Hiervoor moeten games, net als bij televisieprogrammas als The Voice, als format worden aangeboden. Volgens Visser is het vaststellen van de leerzame werking van games de eerste stap. Het wordt steeds vaker duidelijk dat elementen uit computerspellen processen kunnen versnellen, zei Visser tegen Novum Nieuws. Vanuit Growing Games moeten leerzame spellen, de zogeheten serious games of applied games, gevalideerd worden. Dan pas zijn deze spellen aan klan …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?