Nederlanders kopen meer online

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 9,8 miljard euro online producten gekocht, een stijging van negen procent ten opzichte van 2011. Het aantal bestellingen bij webwinkels steeg met dertien procent naar 88 miljoen orders, ruim 240 duizend bestellingen per dag. Dat blijkt dinsdag uit de Thuiswinkel Markt Monitor.

De omzetgroei van de online markt komt vooral uit een toename van productbestedingen met twaalf procent. Vooral speelgoed en kleding deden het goed. Net als in 2011 stegen deze harder dan de omzet uit de online verkoop van diensten, zoals reizen, verzekeringen en tickets. Aan reizen wordt online gemiddeld het meest besteed per bestelling. Dit blijft dan ook het grootste binnen de online markt en groeide in 2012 met vier procent naar een jaaromzet van 3,8 miljard euro. De sterkst stijgende segmenten in 2012 waren speelgoed met 28 procent, muziek met 27 procent en huis en tuin met 23 proc …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?