Nederlander koopt minder muziek

Hoewel de online verkoop van muziek, films en games flink is gestegen, heeft dat de daling in verkopen van fysieke producten niet kunnen compenseren. De consumentenbestedingen op de entertainmentmarkt daalden vorig jaar met 3,2 procent tot 819 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Gfk en brancheorganisatie NVPI.

De bestedingen aan digitale producten, zoals betaalde streaming videos en gedownloade albums en singles, stegen met 55 procent tot 115 miljoen euro. Vorig jaar gaven Nederlanders hier 74 miljoen euro aan uit. De omzet in fysieke producten daalde met acht procent tot 704 miljoen. De grootste stijging in verkopen vond plaats in de digitale muziek, met bijna 62 procent. De grootste daling in bestedingen aan fysieke producten vond ook plaats in de muziek, met een min van ruim tien procent. Het aandeel digitaal steeg hiermee naar vijftien procent. Dat is echter nog een stuk lager dan gemidde …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?