Minder winst voor Delhaize

Delhaize heeft in het tweede kwartaal de operationele winst zien dalen doordat de Belgische supermarktketen moest concurreren op prijs. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend.

De onderliggende operationele winst daalde met achttien procent naar 184 miljoen euro. Vanwege investeringen in onder meer het Amerikaanse Food Lion nam de brutomarge af met 92 basispunten naar 24,3 procent. De omzet in het tweede kwartaal kwam uit op 5,7 miljard euro, een toename van 11,5 procent of 4,2 procent in constante wisselkoersen. De nettowinst daalde met 26 procent naar 87 miljoen euro. Delhaize laat weten vanaf het einde van het jaar als gevolg van het kostenbesparingsplan jaarlijks 550 miljoen euro te besparen. Vanwege het inzetten op prijs om marktaandeel te winnen is De …
Dit is 45% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?