Minder advertentie-inkomsten voor RTL

RTL heeft in Nederland nog steeds te kampen met een slechte advertentiemarkt. De advertentieomzet daalde in het eerste kwartaal met 7,2 procent. Het marktaandeel van de tv-zenders onder de belangrijkste kijkersgroep daalde van 34 naar 32,2 procent ten opzichte van een jaar eerder.

RTL Nederland zag ondanks de gedaalde advertentie-inkomsten de totale omzet twee procent hoger uitkomen, op 92 miljoen euro. Het operationeel resultaat (EBITDA) daalde van vijf naar vier miljoen euro. De mediagroep haalde in Nederland wel 51 procent meer inkomsten uit advertenties bij online videos. Die werden in de eerste drie maanden 136 miljoen keer bekeken. Een jaar eerder was dat nog 116 miljoen. Op RTL XL waren vooral afleveringen van GTST en The Voice of Holland populair. Bijna de helft van de videos wordt via de mobiele applicatie van RTL bekeken. Het Duitse moederbedrijf van …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?