Melkunie weer terug in het zuivelvak

Melkunie weer terug in het zuivelvak. |beeld Novum Gratis Nieuws
Melkunie weer terug in het zuivelvak. |beeld Novum

Het zuivelmerk Melkunie is na tien jaar afwezigheid binnenkort weer verkrijgbaar. Vanaf augustus gaat het merk - bekend van de 'Bommetje!'-reclame - zuivelproducten van Friesche Vlag vervangen. Dat kondigt eigenaar Arla Foods vrijdag aan in diverse media.

Als eerste worden in augustus de verse zuivelproducten voorzien van een Melkunie-logo. Daarna volgen andere langer houdbare producten. Melkunie-producten waren sinds 2001 niet meer te koop. Toenmalig eigenaar CampinaMelkunie koos er toen voor alleen nog de naam Campina te gaan voeren. De merknaam is sinds drie jaar in handen van het Deense Arla Foods. Arla is niet bang dat het merk niet meer herkend wordt. Als je consumenten nu vraagt naar het merk dan denken ze vaak nog dat het nog steeds bestaat, zegt marketingdirecteur Louis Rippen tegenover vakblad Levensmiddelenkrant. Melkun …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?