Meer winst en omzet Frieslandcampina

Frieslandcampina heeft in de eerste zes maanden van dit jaar meer winst geboekt bij een hogere omzet. Het zuivelconcern verkocht meer producten en vroeg daar een hogere prijs voor. Dat compenseerde voor hogere kosten. Dat meldde het bedrijf dat in handen is van ruim veertienhonderd melkboeren in Nederland, Duitsland en België.

De omzet steeg met 7,6 procent ten opzichte van een jaar eerder tot 5,1 miljard euro. De winst kwam 8,7 procent hoger uit op 138 miljoen euro.

Het verkoopvolume van Frieslandcampina steeg met 2,4 procent. Die groei kwam vooral voort uit de verkoop van baby- en kinderproducten en zuiveldranken. Het bedrijf maakt onder meer Nutrifeed, Fristi en Optimel. Azië, waar het bedrijf een kwart van de omzet behaalde, was ook een belangrijke groeimotor.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?