Meer vertrouwen Duitse consumenten

Het consumentenvertrouwen in Duitsland is in tegenstelling tot Nederland wel toegenomen. De woensdag gepubliceerde index van onderzoeksbureau Gfk over maart kwam uit op 5.9. Volgens de onderzoekers is de stemming rooskleuriger omdat verwacht wordt dat de Duitse economie weer gaat groeien.

Voor februari stond de index nog op 5.8. Een stand boven de nul duidt erop dat de Duitse consumenten positiever zijn gestemd dan het gemiddelde in afgelopen jaren. De positievere stemming wordt naast de betere perspectieven voor de economische groei gestut door de relatief solide arbeidsmarkt in Duitsland. De werkloosheid stond in januari op 7,4 procent. Daarmee doet het land het veel beter dan veel andere eurolanden. Vorige week werd bekend dat de index voor het consumentenvertrouwen in Nederland is gedaald tot het laagste punt ooit. De Nederlandse index, waarbij een stand onder nul …
Dit is 53% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?