Marktaandeel Opel in Nederland groeit

Automaker Opel kan terugkijken op een sterk jaar in Europa. Zowel de verkopen als het marktaandeel namen toe in vergelijking met een jaar eerder. Dat maakte de Duitse autofabrikant donderdag bekend. Ook in Nederland zag Opel het marktaandeel groeien.

Volgens een eerste prognose bracht het concern in 2014 krap 1,1 miljoen autos aan de man in Europa. Dat was drie procent meer dan in 2013. Het marktaandeel steeg daarbij licht naar 5,74 procent. In Nederland ging het marktaandeel afgelopen jaar met 0,3 procentpunt omhoog naar 6,2 procent.

Volgens het bedrijf drukte met name de dalende verkoop in Rusland het resultaat van het concern. Dat we er toch in slaagden onze omzet te verhogen op Europees niveau, stemt ons optimistisch voor dit jaar, aldus Opel. De autofabrikant mikt tegen 2022 op een Europees marktaandeel van 8 procent.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?