Maker Candy Crush zet fors meer om

King Digital, de ontwikkelaar van het populaire spel Candy Crush, heeft in het eerste kwartaal van dit jaar bijna drie keer zo veel omgezet als in dezelfde periode van 2013. Het van oorsprong Zweedse bedrijf hield eind maart een omzet van 607 miljoen dollar (436 miljoen euro) over, tegen een kleine 206 miljoen vorig jaar. Dat maakte King woensdag bekend.

Ook de winst van King ging ruimschoots over de kop. Eind maart resteerde onder de streep een bedrag van 127 miljoen dollar, tegen nog geen 53 miljoen een jaar eerder. Zowel de hogere winst als de hogere omzet dankt King naar eigen zeggen aan het spel Farm Heroes Saga, dat flink aan populariteit won. Lange tijd dreef King vooral op Candy Crush, maar inmiddels weet het bedrijf ook meer geld te verdienen aan andere spellen. Waar de overige spellen in het vierde kwartaal van vorig jaar nog goed waren voor 22 procent van de totale omzet, is dat nu opgelopen tot een derde, zo liet King in een …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?