Luierfabrikant belt incontinenten

Verpleegkundigen van luierfabrikant Tena bellen sinds dit voorjaar met incontinente patiënten om te praten over hun urineverlies. Cliëntenbelang Amsterdam spreekt daar schande van, omdat het bedrijf een commercieel belang heeft en sommige patiënten ongevraagd worden gebeld.

Volgens Tena krijgen apothekers aan de hand van de telefoongesprekken advies welke product gewenst is. De fabrikant bezweert dat patiënten alleen worden gebeld als zij daar geen bezwaar tegen hebben, maar Cliëntenbelang Amsterdam zegt dat ook mensen zijn gebeld die nergens om hebben gevraagd. Dat een fabrikant zich zo direct met patiënten bemoeit is nieuw. Het komt door bezuinigingen van Achmea. De zorgverzekeraar eist dat apothekers cliënten indelen in een gebruikersprofiel om te voorkomen dat ze duurder of meer materiaal gebruiken dan nodig is. Om tijd te besparen, laten de apothek …
Dit is 24% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?