Lagere Oranjeomzet supermarkten

Supermarkten hebben met hun EK-acties een extra omzet van 21 miljoen euro gehaald, blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers door onderzoeksbureau GfK. De extra omzet is 3,5 keer lager dan tijdens het WK in Zuid-Afrika twee jaar geleden, toen het Nederlands elftal de finale haalde. Veelzeggend voor de stemming onder Oranjesupporters is wellicht dat oranje toiletpapier het gretigst aftrek vond.

Nederlanders waren na het debacle tegen Denemarken en de kansloze afgang tegen Duitsland al duidelijk minder positief gestemd over Oranje. Daardoor kochten ze flink minder Oranjeproducten. In de week voorafgaand aan het EK was de Oranjekoorts juist tot een recordhoogte gestegen. De Oranjekoorts lijkt afgelopen week in het westen van het land het snelst te zijn afgenomen. Inwoners van Noord-Holland en Utrechten lieten Oranjegerelateerde producten massaal links liggen. In Limburg, waar bondscoach Bert van Marwijk al jaren woont, werden vorige week juist meer Oranjeprodcuten gekocht. He …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?