Kwaliteitsverlies bijeffect supermarktoorlog

Kwaliteitsverlies bijeffect supermarktoorlog. |beeld Novum Gratis Nieuws
Kwaliteitsverlies bijeffect supermarktoorlog. |beeld Novum

Consumenten en supermarkten spinnen wellicht garen bij de huidige prijsverlagingen, de prijzenoorlog kan ook tot kwaliteitsverlies leiden in het aanbod. Dat stelt sectormanager retail van ING Dirk Mulder dinsdag tegenover persbureau Novum. "Als je harder moet werken, neemt de kans op fouten toe", aldus Mulder.

De sectormanager wijst erop dat de versheid van producten onder de prijzenslag te lijden kan krijgen. Neem de voortdurende prijsverlaging van vlees. Om dat op te vangen moet de efficiëntie van slagerijen omhoog, van zeg vijfhonderd koeien per uur naar 550 koeien. Als je harder moet werken, neemt de kans op fouten toe, stelt de sectormanager. Volgens hem is dat in het verleden ook al gebeurd. De ruimte om de prijzen in de winkel te verlagen moet ergens vandaan komen, stelt Mulder verder. Supermarktketens betalen de prijsdaling niet in hun eentje. Ze onderhandelen ook op een andere manie …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?