KPN biedt excuses aan

KPN heeft maandagochtend in een advertentie in enkele landelijke dagbladen excuses aangeboden aan de twee miljoen klanten die vrijdag en zaterdag niet bij hun e-mail konden. Het telecombedrijf haalde de accounts offline omdat een hacker gegevens van de klanten online leek te hebben gezet.

De gegevens inclusief wachtwoorden bleken uiteindelijk niet afkomstig uit de database van KPN, maar van een babyartikelenwinkel waar vorig jaar digitaal werd ingebroken. KPN roept klanten in de advertentie wel op hun wachtwoord snel te wijzigen. Veel consumenten gebruiken hetzelfde wachtwoord voor al hun online accounts. We vragen niet om uw begrip,, schrijft KPN, maar vinden het wel belangrijk om te zeggen dat we op de eerste plaats aan de veiligheid van uw gegevens hebben gedacht. Alle klanten die menen financiële schade te hebben geleden door het uitvallen van de e-mailfunctie, kunne …
Dit is 40% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?