Kleine winkelketens profiteren van Suikerfeest

Kleine winkelketens profiteren van Suikerfeest. |beeld Novum Gratis Nieuws
Kleine winkelketens profiteren van Suikerfeest. |beeld Novum

De extra omzet vanwege het Suikerfeest gaat vooral naar kleinere, etnische winkels omdat die speciale acties organiseren. De meeste grote winkelketens laten nog altijd na extra aandacht aan het islamitische feest te besteden. Dat concludeert onderzoeksbureau Labyrinth, dat jaarlijks de aandacht van retailers voor het feest ter gelegenheid van het einde van de ramadan in kaart brengt.

Moslims geven tijdens het Suikerfeest veel extra geld uit, naast etenswaren ook aan bijvoorbeeld feestkleding. Uit het onderzoek bij winkeliers in de vier grote Nederlandse steden en in Antwerpen blijkt dat kleinere, doorgaans etnische winkels flink profiteren van de extra suikerfeestomzet omdat die hun assortiment aanpassen. Door Labyrinth ondervraagd winkelend publiek schatte de extra uitgaven op 25 tot wel driehonderd euro. De afgelopen jaren leken steeds meer landelijke ketens de mogelijkheid tot extra omzet in te zien. Dit jaar is daar één keten bijgekomen: Bodyshop. De winkels die …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?