Klanten staan centraler bij banken

De tien grote banken en verzekeraars stellen het belang van de klant meer centraal. Producten zijn simpeler geworden en worden beter uitgelegd aan klanten. Dat stelt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) woensdag in zijn jaarlijkse Klantbelang Dashboard.

Op een schaal van een tot vijf scoren de financiële instellingen gemiddeld een 3,3. Een jaar eerder was dat nog 3,0 en in 2010 een 2,7. De AFM is met name te spreken over verbeteringen bij de arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Het deelcijfer over deze verzekeringen stijgt van 2,5 naar 4,1. De toezichthouder noemt het positief dat de beloning van adviseurs aanzienlijk is verlaagd, waardoor zij minder worden geprikkeld om een duur product aan de man te brengen. De toezichthouder is ook tevreden dat spaarproducten vorig jaar zijn versimpeld. Daarnaast stelt de AFM dat banken en verzeker …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?