Klant vindt hypotheekverstrekker tekortschieten

Klant vindt hypotheekverstrekker tekortschieten. |beeld Novum Gratis Nieuws
Klant vindt hypotheekverstrekker tekortschieten. |beeld Novum

Twee derde van de huiseigenaren voelt zich ontoereikend geïnformeerd door hun hypotheekverstrekker over hun financiële situatie. Dat concludeert adviesbureau Deloitte uit een enquête onder achthonderd huiseigenaren.

Volgens Deloitte doen veel hypotheekadviseurs al wel wat, maar gebeurt dat te veel op ad-hocbasis. Het klantbelang kan veel beter behartigd worden door tijdig ingrijpen, zegt directeur financiële diensten bij Deloitte Johan van Neste. Een crisis van deze omvang en duur vraagt echter om een structurele aanpak. Adviseurs worstelen er volgens Deloitte mee hoe ver zo mogen gaan. Hoe spreek je bijvoorbeeld klanten aan die nog keurig aan hun contractuele verplichtingen voldoen, maar zich mogelijk wel in een risicogroep bevinden? Problemen met bijvoorbeeld de Wet bescherming persoonsgegeve …
Dit is 50% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief