Kinderen leren te weinig over geld

Kinderen leren te weinig over geld |beeld ANP Gratis Nieuws
Kinderen leren te weinig over geld |beeld ANP
UTRECHT Basisschoolleerlingen leren niet allemaal even veel en genoeg over omgaan met geld. Een kwart van alle basisscholen in Nederland besteedt geen aandacht aan dat onderwerp. Dat blijkt uit onderzoek van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) onder basisschooldirecteuren.
Volgens het Nibud blijven daardoor 270.000 kinderen verstoken van goed geldonderwijs. Hoewel bijna alle basisschooldirecteuren (91 procent) zeggen zich wel verantwoordelijk te voelen voor dit soort lessen, komt een kwart er niet aan toe, vanwege tijdgebrek en het feit dat het niet in het lesprogramma zit, aldus het Nibud. Het onderzoek is uitgevoerd door DUO Market Research. Circa 750 (adjunct-) directeuren van basisscholen zijn gevraagd een digitale vragenlijst in te vullen. In totaal hebben 307 directeuren het onderzoek volledig ingevuld. Het Nibud zegt geschokt te zij …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?