ING scheidt mobiele app van internet

Klanten van ING kunnen binnen enkele maanden bij een storing bij internetbankieren uitwijken naar mobiel bankieren en omgekeerd. Dat zei directielid Ron van Kemenade woensdag in een toelichting op de maatregelen die zijn genomen nadat de bank de afgelopen tijd door meerdere storingen werd getroffen. Ook de betalingsdienst iDeal moet onafhankelijk worden van de overige betaaldiensten.

Hij benadrukte dat het niet de bedoeling is dat de bank nog eens met een storing te maken krijgt. Maar als het toch gebeurt, moeten er uitwijkmogelijkheden zijn. De bank had vorige maand vier dagen op rij te maken met storingen. Die blijken verschillende oorzaken te hebben. De eerste twee werden door menselijke fouten veroorzaakt, de derde door een zeer uitzonderlijke situatie waardoor een stuk programmeertaal verkeerd werkte en de vierde door een haperend systeem. Voor vrijwel alle systemen heeft ING een backup. Maar omdat dit systeem het nog een beetje deed, schakelde het niet over na …
Dit is 29% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?