Hogere prijzen stuwen omzet Unilever

Hogere prijzen stuwen omzet Unilever. |beeld ANP Gratis Nieuws
Hogere prijzen stuwen omzet Unilever. |beeld ANP
ROTTERDAM - Unilever, bekend van merken als Becel, Knorr en Ola, heeft de omzet in het eerste halfjaar zien toenemen door hogere prijzen te rekenen voor zijn producten. Maar het bedrijf meldde donderdag bij de publicatie van de halfjaarcijfers dat dit niet ten koste is gegaan van de verkopen, die stegen ook.
De omzet van Unilever kwam uit op 22,8 miljard euro, 4,1 procent meer dan in de eerste zes maanden van 2010. Analisten rekenden gemiddeld op inkomsten van 23,6 miljard euro. De onderliggende omzetgroei -de groei van de omzet opgeschoond van wisselkoerseffecten en overnames- kwam uit op 5,7 procent. Er was gerekend op een groei van 5,6 procent. In het tweede kwartaal kwam de onderliggende omzetgroei uit op 7,1 procent. In het eerste kwartaal was er een groei van 4,3 procent.
Dit is 58% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?