Hogere omzet voor FrieslandCampina

FrieslandCampina heeft de winst over 2011 zien dalen, maar boekte een hogere omzet dankzij onder meer een hogere melkprijs. Dat meldt de producent van zuivelproducten, vruchtensappen en frisdranken.

Het bedrijf zag de netto-omzet met zeven procent stijgen tot 9,6 miljard euro. De melkprijs voor leden steeg met dertien procent naar 38,77 euro per honderd kilo. De nettowinst over 2011 kwam uit op 216 miljoen euro, een daling van 24 procent door een lager bedrijfsresultaat en incidenteel hogere belastinglasten. Het bedrijfsresultaat liet een daling zien van zeven procent naar 403 miljoen euro. De daling werd veroorzaakt door investeringen in vernieuwingsplannen, moeilijke economische omstandigheden in Europa en negatieve valutaeffecten. Voor 2012 wordt door de toenemende consumptie …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?