Groupon past strategie aan

Groupon wil klanten meer lokale aanbiedingen doen die langer geldig zijn dan 24 uur. De kortingsite past zijn strategie aan omdat consumenten steeds meer via hun smartphone shoppen en 'niet altijd meer wachten op aanbiedingen in een nieuwsbrief'. Dat zegt operationeel directeur van Groupon Nederland Ruud Giebels maandag in De Telegraaf.

Consumenten zoeken zelf online, steeds meer mobiel, zegt Giebels. In de Kalverstraat of op stations zie je dat mensen onderweg voortdurend kijken op hun smartphone, voor een lunchroom of museum. Wij geven dan via een aparte knop in onze app een aanbod met lokale kortingen. Daar kunnen ze direct naar toe, legt hij uit. Klanten kunnen via de app direct afrekenen. Hun aankopen worden opgeslagen, om gerichte nieuwe aanbiedingen te doen.

Maandag kondigt het Amerikaanse Groupon de strategiewijziging aan. In Nederland is Groupon onder meer vanwege zijn restaurantdeals in trek.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?