Grote bedrijven zwichten voor varkenscampagne

Broodjesbelegger Qizini, hotelketen NH, de broodjeszaken van Subway en salademaker Johma zijn gezwicht voor de varkenscampagne die Wakker Dier sinds begin dit jaar voert. De bedrijven stoppen met het gebruik van vlees van industrievarkens en stappen over op varkensvlees met een ster.

Varkens met een ster zijn iets beter af dan de zogenoemde industrievarkens. Ze krijgen onder meer 25 procent meer ruimte en meer afleidingsmateriaal. Op het Amerikaanse Subway na stappen de bedrijven op 1 januari 2015 over op het betere varkensvlees. De keten van broodjeszaken volgt voor het eind van volgend jaar, zo meldt Wakker Dier dinsdagochtend. De overstap is het gevolg van de campagne van de dierenrechtenorganisatie waarin aandacht wordt gevraagd voor een beter leven voor varkens. Doel van Wakker dier is dat varkensvlees met een ster van het zogenoemde Beter Leven-kenmerk van de …
Dit is 41% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?