Glasvezelaanbieders moeten beter voorlichten

Aanbieders van glasvezelinternet moeten consumenten beter informeren en hun contracten met klanten verduidelijken. Dat oordeelde de Autoriteit Consument en Markt (ACM) donderdag. Het is volgens de toezichthouder nu te onduidelijk wanneer er in een bepaalde regio een glasvezelverbinding komt, waardoor klanten soms lange tijd moeten wachten tot zij de beloofde verbinding krijgen.

De kabelaars moeten vaak eerst een bepaalde hoeveelheid afnemers in een regio hebben voordat ze hun plannen voor de aanleg van een glasvezelverbinding ook daadwerkelijk tot uitvoering brengen. De ACM wil dat aan de onduidelijke informatievoorziening een einde komt. Consumenten moeten weten waar zij aan toe zijn op het moment dat zij een contract tekenen, vindt de toezichthouder. De aanbieders van glasvezel moeten hun klanten daarom beter informeren over de voortgang van een netwerk, zo oordeelde de ACM. Als de eerder afgesproken termijn niet wordt gehaald dan moeten ze bovendien op tijd …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?