Fusie Belgische mediabedrijven kost 200 banen

De samenvoeging van twee grote Belgische mediabedrijven Concentra en Corelio kost ruim tweehonderd medewerkers hun baan. Dat is ongeveer twintig procent van het totale personeelsbestand, zo deelde het bestuur van het fusiebedrijf donderdagochtend mee.

Alleen door te besparen op dubbele functies kan het nieuwe concern, genaamd Mediabedrijf, weer rendabel worden, aldus de top. Concentra en Corelio kregen twee weken geleden al toestemming van de Belgische kartelwaakhond. De vakbonden en medewerkers worden donderdag op de hoogte gesteld van de aanstaande veranderingen binnen het bedrijf. Zo wil Mediabedrijf onder meer zijn onderdelen maximaal laten samenwerken. Met de bonden wordt nog onderhandeld over de geplande ontslagen. Daarnaast wil het nieuwe concern dat de vier grootste nieuwsmerken zich duidelijker onderscheiden, zodat ze aan …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?