Felle concurrentie onder krokettendraaiers

Het moederbedrijf van snackproducent Mora, Ad van Geloven, heeft de aanval geopend op Royaan, de maker van luxekroketten van Kwekkeboom en Van Dobben. Mora wil een groter aandeel in de luxemarkt voor snacks. Dat schrijft Het Financieele Dagblad dinsdag. Ad van Geloven had in 2012 nog tevergeefs geprobeerd met Royaan te fuseren.

Om met name de horecamarkt voor zich te winnen, introduceerde Mora onlangs een nieuw soort kroket en een extra grote bitterbal: de Bourgondiër. Hoewel de verkoop van de nieuwe producten met een kwart per jaar stijgt, heeft de producent pas een kwart van het marktaandeel van Van Dobben in handen, zegt directeur Peter Doodeman in het FD. Desondanks is hij optimistisch. Die gaan we inhalen, zegt hij. Hoewel de snackmarkt krimpt, steeg de omzet bij Mora vorig jaar met tien procent, meldt Doodeman. Ad van Geloven wil nu een samenwerking aangaan met partijen in bijvoorbeeld Brazilië en China …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?