Fatale brand Brummen begon in afvalbak

De brand in een appartement in Brummen waarbij zondagnacht twee Poolse mannen omkwamen, is vermoedelijk in een afvalbak in de keuken van het appartement ontstaan. Er was geen sprake van brandstichting en er waren geen problemen met elektrische apparaten, meldt de politie donderdag.

De brand woedde zondagnacht in het appartement boven een horecagelegenheid aan de Buurtweg in Oeken, een van de dorpen in de gemeente Brummen. Woensdag werd al bekend dat de twee mannen die omkwamen uit de Poolse plaats Swiecie komen en 34 en 40 jaar waren. De mannen zijn waarschijnlijk door de brand verrast in hun slaap.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?