Europese thuismarkt doet Fiat pijn

Magere verkoopcijfers in Europa hebben in het tweede kwartaal voor een 92 procent lagere winst gezorgd bij het Italiaanse autoconcern Fiat. Een plus bij het Amerikaanse dochtermerk Chrysler mocht niet baten. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het in Turijn gevestigde bedrijf.

De nettowinst van Fiat kwam in de driemaandsperiode uit op 103 miljoen euro. Een jaar eerder lag de winst in het tweede kwartaal nog op 1,3 miljard euro. De Europese tak van Fiat noteerde een negatief bedrijfsresultaat van 184 miljoen euro. Dat was wel minder dan het verlies van 406 miljoen euro een jaar eerder. Chrysler meldde maandag al dat het een winst van 436 miljoen dollar (355 miljoen euro) heeft gemaakt in het tweede kwartaal. Een jaar eerder leed het Amerikaanse merk nog een verlies van 370 miljoen euro. De omzet van Fiat zonder Chrysler mee te rekenen lag 7,5 procent lager op …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?