Electrolux ziet herstel Europese witgoedmarkt

Het Zweedse Electrolux verwacht dat vraag naar witgoed in Europa dit jaar met een à twee procent groeit en in Noord-Amerika met drie tot vijf procent. Dat maakte het moederbedrijf van merken als AEG, Zanussi en Frigidaire woensdag bekend.

In het vierde kwartaal profiteerde Electrolux al van een operationeel herstel in Europa, Latijns-Amerika en Azië. De operationele winst, exclusief eenmalige posten, steeg met twintig procent tot 1,5 miljard Zweedse kroon (158 miljoen euro). De omzet nam met negen procent toe tot 31,4 miljard kroon. Het bedrijf hevelde in de afgelopen jaren het merendeel van zijn productie over naar lagelonenlanden, waar inmiddels zeventig procent van het totaal wordt gemaakt. Dat resulteerde volgens het bedrijf samen met een stijgende omzet uit goederen met een hogere marge in een resultaatsverbetering …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?