EasyJet vangt weer bot in strijd met Schiphol

EasyJet vangt weer bot in strijd met Schiphol. |beeld Novum Gratis Nieuws
EasyJet vangt weer bot in strijd met Schiphol. |beeld Novum

De Europese Commissie hoeft een klacht van de Britse luchtvaartmaatschappij EasyJet over de manier waarop de luchthaven Schiphol zijn tarieven vaststelt, niet opnieuw in behandeling te nemen. Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie in Luxemburg woensdag bepaald.

EasyJet klaagde in 2008 bij de toenmalige Nederlandse mededingingswaakhond NMa over de tarieven van Schiphol. Die zouden thuismaatschappij KLM een oneerlijk voordeel geven, omdat voor overstappende passagiers minder wordt betaald dan voor reizigers die Schiphol als vertrekpunt hebben.

De NMa wees de klacht af, waarna EasyJet in 2011 aanklopte bij de Europese Commissie. Ook daar ving de prijsvechter evenwel bot, omdat de zaak al door een nationale toezichthouder was behandeld. Om die reden mocht de commissie de klacht afwijzen, aldus het Gerecht van de EU.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?